tisdag 5 mars 2013

Ett evighetsprojekt?

Igår var jag och röntgade min onda rygg. Eftersom det var vid Odenplan gick jag och tröstköpte lite garn på Ljungqvist Garn efteråt. Att gå in i en garnbutik är ju lite som att gå in i en godisaffär. Jag köpte bomullsgarn i regnbågens alla färger + vitt.

Vad ska det bli då? Jo, jag har äntligen tänkt ge mig på att virka den klassiska mormorsrutan. Eftersom ett överkast eller en filt skulle vara ett evighetsprojekt så tänker jag inte helt definiera vad det ska bli än. Jag sätter igång och gör rutor och så får jag se vad det blir sen. Om det bara räcker till en kudde så får det vara bra nog!


Första kvällen gav följande resultat.


Förresten hittade jag en bra guide till hur man gör mormorsrutor på stickskolan.se.


2 kommentarer:

  1. Snyggt!

    Själv peppade jag på ett överkast direkt, men orkade bara ca 40 rutor. Det skulle ju kunna bli något annat, men nu är de borta.

    Säg förresten till om du hittar någon bra beskrivning på att sätta ihop dem!

    SvaraRadera
  2. Tack. Japp, jag säger till om jag kommer så långt!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails