måndag 9 juli 2012

Paris: Sak och bild

Idag blir det både sak och bild. Förra veckan tillbringade jag i Paris och här kommer ett hopplock på temat saker och ting jag hittade på resan.

Ett litet kollage, vi tar och tittar lite närmare.

Ett stycke dagbok, precis rätt storlek
och gula nyans

Bananörhängen

En ekorre-brosch, den här
gillar jag väldigt mycket

På MUJI-butiken köpte jag det här 
mycket spännande plagget. Det är 
en sjal/kofta/väst/poncho. 


Bilder med beskrivningar av allt 
man kan göra med den

En liten uggla (sudd)
på en stubbe (pennvässare)


En skrivbok från ett fint papeteri


Stämpelset
Absintpastiller
Dubbelvarvs-klocka

Tunnelbanebiljett, det är bra
att köpa en 10-kortsbunt

För inträde till konferensen jag
var på: Crossroads 2012


En tröja jag köpte på MUJI

Den finfina boken Paris vs New York.
Här måste vi öppna och kolla in i den.

Jag köpte den på legendariska
bokaffären Shakespeare and co,
då får man en sån här fin stämpel.

expresso vs americano

pierre de taille vs brick

amélie vs carrie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails