måndag 5 mars 2012

Sköna söndag: Ai Weiwei & Apatiska för nybörjare

Vilken bra söndag jag hade igår! Först var jag på Magasin 3 och kollade upp Ai Weiwei-utställningen. Intressant tematik med kring bland annat massproduktion och äkthet. Tusentals handgjorda solrosfrön blir en lek med kontrasten mellan handgjort kinesikt porslin (hög kvalitet) och begreppet Made in China (låg kvalitet). Där fanns också omgjorda antika möbler som liksom antikviteter inte ska (kan?) användas. Jag tog lite mobilkort:





Sen var jag och såg Apatiska för nybörjare på Folkets hus i Hallunda. Pjäsen är skriven av Jonas Hassen Khemiri och är baserad på De apatiska av Gellert Tamas som handlar om de apatiska flyktingbarnen. Oj, vad bra den var! Det bästa jag har sett på länge, alla borde se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails