tisdag 10 januari 2012

Målning, montering, rivning mm

Här hemma är det lite byggarbetsplats just nu. Men det är skönt att man kan bocka av några saker från att-göra-listan. Tyvärr är det de mindre projekten som är klara medan det större bara är påbörjat.

Avklarat:
1. Förra veckan målade jag äntligen om kökspallen som jag planerat. Den hade blivit rätt sliten och ful. Bara slipningen gjorde den finare men med vit färg kommer den dessutom hålla sig fin!

Före
Efter













2. Idag borrade jag ett hål i köksskåpet och monterade upp det nyinköpta "rivröret". Rivröret, vilken superbra uppfinning! Jag gillar Torky-grejen - att man kan riva av hushållspapper med bara en hand. Men nu kan man dessutom ha pappret dolt i ett skåp så att man slipper se det.

Mitt rivrör












Bild från rivroret.se























Pågående:
3. Det tredje projektet är ommålning i sovrummet. Eftersom det var luftbubblor under tapeten på en vägg så kände vi att det var bäst att gör det ordentligt, det vill säga riva ner all befintlig tapet och skapa en bra grund att måla på. Så nu har vi rivet tapet. Nästa steg blir bredspackling. Just nu ser det ut såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails