söndag 30 januari 2011

Kaffekoppsljus

Här är ett projekt som jag gjorde för ett tag sedan. Jag såg nåt liknande nånstans på nätet och snodde idéen och gjorde egna. Alltså: Kaffekoppsljus. Jag fick tag i begagnade fina gamla kaffekoppar för typ 5 kr styck. Jag hittade ljus i precis rätt nyans av brunt. Vekar fanns det på Panduro. Sedan var det bara att smälta ljusen och hälla i kopparna. Trevligt att kunna ha tända kaffekoppsljus på fikabordet!
 Jag fäste upp vekarna med hjälp av pennor och vanlig tejp så att de skulle hålla sig i mitten.
 Ljusen bröt jag i bitar, tog bort vekarna och smälte över en kastrull med vatten.


 Sen var det bara att hälla i stearinet i kopparna.

2 kommentarer:

  1. Supersött!! Extra roligt med brunt stearin så det ser ut som kaffe. :-)

    SvaraRadera
  2. Tack! Visst är det perfekt att man kan använda fina udda koppar till nåt bra.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails