fredag 15 januari 2010

Norwegian Wood


Åhhh, Norwegian Wood av Haruki Murakami ska komma som film (ovan en bild från filmen)! Och dessutom regisseras den av Tran Anh Hung! Kan inte bli bättre. Jag håller just nu på och läser Murakamis Kafka på stranden och tycker den är helt underbar. Den är också helt sjuk med talande katter, en man som kallar sig Johnny Walker och fiskar som regnar från himlen. Jag har också läst Sputnikälskling och den är också fantastisk. Framförallt är det språket som känns som det är uppbyggt på ett helt annat sätt än i andra texter, det har ett flöde och känns rent terapeutiskt. På något märkligt sätt känns det som jag mår bra av att läsa Murakami.

Har ännu inte läst Norwegian Wood men den verkar vara mångas Murakami-favorit så jag är helt övertygad om att den också är bra. Och jag är också övertygad om att filmen kommer att vara underbar. Jag har tidigare sett
Tran Anh Hungs filmer Doften av grön papapya, När solen står som högst och Cyclo och titta bara på bilderna nedan så förstår ni hur bra de är!



2 kommentarer:

  1. Åh, jag gillar Murakami. Ska bli kul att Norweigan Wood som film, det var faktiskt den första Murakami-bok jag läste.

    SvaraRadera
  2. tyckte om boken och är rätt hype på filmen =)

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails