söndag 7 november 2010

Receptpärm

Äntligen har jag förverkligat ett projekt jag gått och tänkt på ett bra tag. Jag har sedan länge sparat recept jag gillar på datorn och skapat en mall i Word att klistra in dem i. Jag har sedan skrivit ut dem på fotopapper i vykortsstorlek.

Det slutgiltiga steget har dock tagit längre tid. Jag har velat hitta en lagom liten pärm att sätta receptkorten i, men det har visat sig vara ett omöjligt projekt. Till slut hittade jag dock en A4-pärm i plast som jag kunde klippa i rätt storlek! Äntligen är nu receptpärmen klar. Jag har märkt upp pärmen och några fliker efter innehåll med DYMO (älska DYMO!!). Så här blev det:



4 kommentarer:

  1. Vilken snygg receptpärm! Och nu känner jag ännu mer än tidigare att jag bara måste ha en dymo.

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, man måste ha en DYMO. Och etiketterna fäster så himla bra. Jag har använt dem för att märka allt från reseschampoflaskor till verktygslådan, funkar på allt!

    SvaraRadera
  3. Funkar de på glas och är de lätta att ta bort igen?

    Har ju organiserat mitt skafferi med torrvaror i glasburkar och tanken är att jag ska etikettera de på något sätt så att man slipper fråga sig om det är grahamsmjöl eller dinkelmjölk i burken.

    SvaraRadera
  4. Jag har inte provat på glas men det funkar säkert jättebra, brukar funka med alla rena släta ytor. Däremot är jag inte så säker på att de är lätta att få bort.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails