torsdag 4 februari 2010

The Revolution Is Being Handmade

Just nu på Jönköpings läns museum pågår två utställning som jag hemskt gärna skulle vilja gå på.

Craftwerk 2.0 & Ecocraft

Handarbeta för en bättre värld!

Nu gör vi det själva. Det har blivit populärare än någonsin att sticka, virka, snickra, laga, byta, återanvända och sy om.

I utställningarna Craftwerk 2.0 och EcoCraft slår vi ett slag för lusten och styrkan i att göra saker själva – med hjärta och engagemang. Här visar vi hemslöjd och konsthantverk tolkade av en ny generation konstnärer, amatörer och hemslöjdare.

I samband med utställningen säljs också dessa pins:

Jag har mailat deras butik och frågat om man kan köpa knappar och få dem skickade, jag hoppas verkligen att det kommer gå för de är underbara!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    om du får deras knappar, kan jag få köpa en då???Det är ju genialt: The revolution is being handmade..

    Snygg blogg, förresten!

    Lehall

    SvaraRadera
  2. Japp, jag bad att få beställa 3 st så en får du i så fall. Har inte fått nåt svar på mailet dock.

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails